Interviews & Teksten

Interviews & Teksten, Waddinxveen, Communicatie, Design, Vormgeving, teksten, schrijven, het grootste communicatiebureau van waddinxveen, gouda, boskoop, reeuwijk, interviews, teksten

Interviews & Teksten

Onze communicatie draait om de inhoud. Wij doen deskresearch, houden interviews, schrijven teksten of redigeren aangeleverde teksten. In alle gevallen ontstaat ‘lekker leesbare’ content. We maken journalistieke-, lifestyle- of commerciële artikelen, maar ook webteksten, brieven, teksten voor handboeken, streamers en payoffs, bijvoorbeeld voor uitgevers en redacties.

  • Interviews

    Voor een goed verhaal heb je de juiste input nodig. Soms haal je die uit deskresearch, een andere keer ga je hiervoor met een deskundige in gesprek. Dit kan persoonlijk of telefonisch. Voordeel van een persoonlijk interview is dat je meteen de sfeer proeft als je bij de geïnterviewde op bezoek bent. Voordeel van een telefonisch interview is dat het minder tijd kost, dus makkelijker in te plannen is. Om de juiste informatie boven water te halen, bereiden wij het interview goed voor en formuleren wij heldere vragen die de leidraad vormen voor het gesprek. We kunnen deze input gestructureerd aanleveren, of beter nog: direct verwerken tot een goed opgebouwde, heldere tekst, afgestemd op de doelgroep en het medium waarin de tekst verschijnt.

  • Blogs

    Weblogs of blogs zijn van origine online dagboeken op het internet. Veel bedrijven en organisaties gebruiken ook blogs om hun expertise te delen of om op indirecte wijze reclame te maken en nieuwsberichten te plaatsen. Wij vergelijken onze blogs wel met de digitale vorm van columns, zoals je die vaak in kranten en magazines leest. Het enige verschil is misschien dat bekende columns door vaste columnisten worden gemaakt. Interesse hoe je blogs in jouw communicatie en marketing als content marketing kunt toepassen? Kom gerust eens praten!

  • Redigeerwerk

    Wij vinden dat schrijven een vak is. En gelukkig vinden veel bedrijven dat ook. Zij vragen ons regelmatig om hun teksten te redigeren of te herschrijven. Als we redigeren, dan zetten we in de tekst de laatste puntjes op de i: we verbeteren spel-, stijl- en grammaticafouten, inconsistenties, opmaakfouten en/of onduidelijk geformuleerde zinnen. Als we herschrijven, dan pakken we de tekst flink aan en geven we het een logische opbouw. We redigeren allerlei soorten teksten: van korte artikelen tot complete magazineteksten.

  • Webteksten

    De meeste mensen die een website bezoeken, lezen de teksten diagonaal door. Ze scannen de inhoud en als ze niet vinden wat ze zoeken, zijn ze ook weer weg. Daarom moeten webteksten to-the-point en informatief zijn, veel alinea’s en sub-koppen bevatten. Om bij google te scoren, vraagt het van je teksten dat ze actueel en relevant zijn. De meeste bezoekers komen op jouw website via Google. Onze webteksten optimaliseren we voor zoekmachines met SEO-teksten en tags. Daarnaast verzorgen wij SEO-titels en meta-omschrijving bij pagina’s en teksten.

  • Advertorials

    Een advertorial is een advertentie in de vorm van een redactioneel artikel. Advertorials bevatten meer nieuwswaarde dan gewone advertenties. Doordat ze de vorm hebben van een ‘gewoon’ redactioneel artikel, komen ze bij de lezer over als een objectieve publicatie. Om de geloofwaardigheid van een advertorial te vergroten, schrijven wij ze in een objectieve stijl. Voor verschillende opdrachtgevers en in ons eigen magazine ‘Wonen, winkelen en werken in Waddinxveen’, maken we regelmatig een commercieel artikel in een redactioneel jasje. Interesse? Wij maken ze graag voor je!

  • Whitepapers

    Een whitepaper is een inhoudelijk artikel van meerdere pagina’s over een specifiek onderwerp of ontwikkeling. Het is een informatief stuk dat vaak diverse vraagstukken uitlegt of een bepaalde aanpak of methodiek beschrijft. Vaak worden whitepapers kosteloos aan geïnteresseerden beschikbaar gesteld. Hoewel het draait om de inhoud, is het de kunst om op subtiele wijze jouw expertise naar voren te laten komen, een sterke vorm van content marketing. Wij stellen regelmatig Whitepapers op waarvoor wij eerst research doen, waaronder het interviewen van deskundigen. Geïnteresseerd in enkele voorbeelden? Neem dan contact met ons op!

  • Journalistieke artikelen

    Wij maken onze journalistieke artikelen niet alleen voor kranten of tijdschriften. Ook bedrijven en organisaties zetten graag onze journalistieke expertise in om professionele content te ontwikkelen. Onze brochures, nieuwsbrieven, sponsored magazines, web-teksten en andere tekstproducties zijn voorbeelden van onze journalistieke hoogstandjes. Onze artikelen baseren we onder andere op gedegen deskresearch, interviews en bij kritische onderwerpen passen we hoor en wederhoor toe. Wil je ook kwaliteit in jouw content? Neem dan contact met ons op!

  • Commerciële teksten

    Met een commerciële tekst wil je mensen ergens van overtuigen. Je wilt bereiken dat jouw klant een product en/of dienst bij je afneemt. Commerciële teksten werken anders dan journalistieke artikelen, namelijk dat lezers in één oogopslag gegrepen worden door een kernachtige boodschap waar men in potentie belangstelling voor heeft. Het toepassen van foto’s en illustraties maken de boodschap doorgaans krachtiger. Wij maken ze graag voor je.

Design Style Switcher