Gebiedspromotie
Gediedspromotie
Gemeenten en wijken willen zich steeds vaker profileren: om nieuwe bewoners of ondernemers aan te trekken en soms, bijvoorbeeld in winkelgebieden, om klanten te trekken. Of om mensen te informeren over de recreatieve mogelijkheden. De gebiedspromotie van kleinere kernen gebeurt vaak in een samenwerkingsverband (gemeente, ondernemers) en dat vraagt niet alleen marketingkennis, maar ook organisatieskills. Voor diverse gemeenten, winkelcentra en wijken hebben wij opvallende events en promotionele programma’s ontwikkeld en uitgevoerd. Gebiedspromotie en citymarketing is één van onze specialisaties!
“Gebiedspromotie is dé manier om te laten zien waarom een gebied aantrekkelijk is. En het is zeker niet alleen voor de grote steden. Juist kleinere gebieden, steden en dorpen kunnen zich blijven ontwikkelen door de inzet van goede gebiedsmarketing. In eerste instantie wordt vaak gedacht aan toerisme. Maar gebiedspromotie kan ook voor hele andere doeleinden interessant zijn. Zo kan het bedrijven stimuleren om zich te vestigen of helpt het bij het aantrekken van nieuwe inwoners. Wij kijken naar de USP’s, de bestemmingsplannen en waar een stad of dorp behoefte aan heeft en gaan op basis daarvan strategisch te werk. Daarnaast zorgt gebiedspromotie ook voor saamhorigheid. Het verbindt inwoners en ondernemers. Wil je meer weten over de mogelijkheden, dan laat ik je graag zien welke dat zijn.”